گروه آموزشی فیزیک استان لرستان

آموزشی -تحلیل محتوای آموزشی - اطلاع رسانی

گروه آموزشی فیزیک استان لرستان

آموزشی -تحلیل محتوای آموزشی - اطلاع رسانی



در راستای اجرای بند ۱ برنامه عملیاتی دبیرخانه فیزیک مبنی بر تولید محتوای الکترونیک با موضوع یادگیری بهتر کتاب فیزیک۳ لازم به توضیح است محتوای تولید شده باید در قالب فلش یا نرم افزارهای سه یعدی و انیمیشن باشد و همکاران محترم از ارسال کارهای پاورپوینت به گروههای  آموزشی استان اجتناب فرمایند.


 پانزدهمین کنفرانس آموزش فیزیک ایران سنندج

info@uipteachers.com




اولین گردهمایی سرگروههای فیزیک شهرستان های استان لرستان

گردهمایی در روز  دوشنبه 14بهمن ماه 92در محل ساختمان گروههای آموزشی  شهرستان خرم آباد با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و با حضور مسئول محترم گروههای آموزشی استان جناب آقای دکتر تقوی ومشاور محترم اجرایی مدیرکل خانم شاهرخی مسئول ارزشیابی و امتحانات  جناب آقای ریاحی وسرگروههای فیزیک شهرستان ها ساعت نه ونیم صبح آغاز شد.


ابتدا جناب آقای تقوی مسئول گروه های آموزشی استان ،ضمن تقدیر و تشکر از همکاران شرکت کننده  طی سخنانی به موارد زیر اشاره نمودند:

1– اهمیت و جایگاه آمار و اطلاعات از دید مسئولین .

2 -  پایین بودن رنبه کشوری استان از لحاظ آموزشی.

3 – مقایسه استان لرستان ها  با سایر استان ها که رتبه بالاتری نسبت به استان ما دارا می باشند  و علت رتبه ی بالا ی آنها در کنکور سراسری . ( عمل اصلی عمل کردن به دانسته های خود می باشد.)

5 – فیزیک از جنس اتفاق است .( بایستی در ذهن اتفاق بیفتد.)

6 – بیانبرد درس فیزیک برای دانش آموزان . ( بیان کاربرد های فیزیک )

7 – تاکید بر علم حضوری که فراتر از علوم فیزیکی اتد . برقراری رابطه بین فیزیک و متا فیزیک .

8 – یکی از روش های اساسی د ر آموزش برای یادگیری بهتر که معلمین محترم می توانند به کار ببرند طرح سئوال و طرح پاسخ به همان سئوالات توسط دانش آموزان و ثبت آنها در یک دفترچه کوچک برای خود دانش آموز . که این فعالیت بایستی مورد ارزشیابی معلم قرار گیرد و در نمره مستمر پایانی لحاظ شود .

سپس جناب آقای ریاحی ، مسئول ارزشیابی  و سنجش به اهمیت و جایگاه طرح سئوال استاندارد پرداخت.

پس از آن آقای زارع سرگروه فن آوری به اهمیت و چگونگی استفاده از کلاس های هوشمند پرداخت و بعضی از نرم افزار های جدید را به همکاران معرفی کرد .

سپس خانم شاهرخی ، سرگروه قبلی و مشاور اجرایی مدیر کل سخنانی در رابطه با اهمیت دادن سرگروه های محترم شهرستان ها به شرح وظایفشان و ارائه به موقع آنها به گروه آموزشی استان پرداخت و خواستار تعامل بیشتر سرگروه ها با سرگروه استان شد.


در پایان از تمامی مدعوین تقدیر و تشکر بعمل آمد.

رازهای زندگی: آیا وزن در استوا تغییر می‌ کند؟

شاید تعجب کنید اما در استوای کره زمین نیروی جاذبه کمتری بر شما وارد می‌شود؟

کشش جاذبه‌ای که یک شیء بر روی شیء دیگر وارد می‌کند هم به جرم‌های آن دو و هم فاصله آنها از هم بستگی دارد.

کره زمین دارای یک برجستگی در استواست که در نتیجه چرخش سیاره و تمایل اجسام متحرک به ادامه ‌دادن خط مستقیم بوجود می‌آید.(گاهی آن را اشتباها "نیروی گریز از مرکز" می‌نامند، اما در واقع نمودی از قوانین حرکت نیوتن است.)


 هنگامی که شما بر روی خط استوا می‌ایستید، فاصله بیشتری با حجم توده کره زمین دارید که در قطب‌ها قرار دارد، بنابراین سیاره کشش کمتری بر شما وارد می‌آورد.

 اما اگر چاق هستید خیال نکنید اگر به برزیل بروید از وزن اضافه خلاص خواهید شد: وزن یک شیء در استوا تنها نیم درصد از وزنش در قطبین کمتر است. یعنی برای یک آدم 100 کیلویی تنها نیم کیلوگرم.